Pobieranie danych z okienek edycyjnych

Nieznany13.02.2005 22:09:03
#

Jestem programistą asemblera od niedawna i mam mały problem z pobieraniem liczb z okienek edycyjnych. Kod mojego programu wygląda tak:

.data bufor dd 30 dup (?)

.code ... .ELSEIF uMsg==WM_COMMAND invoke GetWindowText,hEdit,offset bufor,256 .IF bufor==300 invoke MessageBox,hWnd,addr tekst,addr tytul,MB_OK .ENDIF .....

No i właśnie... Chociaż, że wpisuję do okienka 300 to i tak żadno powiadomienie (MessageBox) nie wyskakuje. Proszę o pomoc.

hador14.02.2005 15:30:24
#

Witam...

Marcin Cyran napisa≥:
Jestem programistą asemblera od niedawna i mam mały problem z pobieraniem liczb z okienek edycyjnych. Kod mojego programu wygląda tak: .data bufor dd 30 dup (?) .code ... .ELSEIF uMsg==WM_COMMAND invoke GetWindowText,hEdit,offset bufor,256 .IF bufor==300 invoke MessageBox,hWnd,addr tekst,addr tytul,MB_OK .ENDIF ..... No i właśnie... Chociaż, że wpisuję do okienka 300 to i tak żadno powiadomienie (MessageBox) nie wyskakuje. Proszę o pomoc.

Od poczatku... 1) Funkcja GetWindowText zwraca w eax liczbe odczytanych bajtow... 2) Bufor jest adresem do zapisania odczytanego miejsca a nie zmienna do zapiasania ilosci odczytanych znakow (choc i sa takie funkcje ktore sobie i tego zycza) 3) .IF eax!=0 wtdy powinien sie MessageBox pojawic.. 4) Jak uzywasz invoke to staraj sie uzywac wrzedzie ADDR a nie offset (choc w tym wypadku uzycie offset nie jest bledem) 5) Wydaje mi sie ze zmienne w .data powinny byc czym zainicjowane wiec moim zdaniem powinno byc

[asm] .data buff db 300 dup(0) [/asm]

6) Mam jeszcze zastrzezenia co do wstawienie kodu tak poprostu w blok WM_COMAMND (moze to spowodowac lawine uruchomiem MessageBoxa)

Pozdrawiam -=Wojciech Bojewski=-

p.s. Jak bede mial chwile to napisze krotki program. p.s.2 Przejrzyj katalog \masm32\eaxmple jest tak program o ktory tobie chodzi , czyli pobranie zawartosci edita i wyswietlenie jego zawartosci.

Nieznany15.02.2005 14:39:39
#